Wat goed dat jij kiest voor meer creativiteit in de jouw klas. Slim! Want jouw leerlingen zullen daar superblij mee zijn. Ze zullen met meer plezier naar school gaan en zitten lekkerder in hun vel. En doordat jij creatieve middelen ook inzet bij rekenen en taal, gaan hun leerprestaties omhoog.
Want de kinderen zijn superenthousiast en zuigen jouw lessen als een spons op!
Maar helaas kost het geven van creatieve lessen, vaak veel te veel tijd en energie. Je zit na schooltijd nog uren te zoeken naar een leuke les.
En je komt alleen maar van die dertien in een dozijn knutselopdrachten tegen. Opdrachten waar de kinderen geen klap creatiever van worden. En waar je allerlei materialen voor nodig hebt, die je op school niet kunt vinden.
En dan moet je daar ook nog van alles voor voorbereiden. Nog meer kostbare tijd verloren! Tijd die je zo goed anders had kunnen besteden. Want als leerkracht heb je al meer dan genoeg te doen. Er is die middag nog een belangrijke vergadering. Je moet nog rapporten schrijven. En die stapel rekenschriften kijkt zichzelf ook niet na…
Misschien besteed je zelfs wel privétijd aan het voorbereiden van creatieve lessen. Zit je ’s avonds of in het weekend nog te zoeken op internet of materialen bij elkaar te verzamelen. Terwijl je misschien liever iets leuks was gaan doen met je gezin of met vrienden. En uiteindelijk is je les dan misschien niet eens die leuke creatieve les geworden, maar een les met 30 dezelfde knutselwerken. Au!
Waar is het misgegaan? Wanneer je het internet op gaat, op zoek naar die ene leuke opdracht, raak je verstrikt in ideeën van goedbedoelende amateurs. Vaak leuke ideeën, maar het idee erachter, de echte creativiteit, ontbreekt.
Maar wat als je direct toegang had tot de tofste creatieve opdrachten, die je meteen kunt uitvoeren in klas? En waar vakdocenten voor je klaarstaan om je direct verder te helpen? Zo geef jij met weinig voorbereidingstijd écht creatieve lessen, waar je leerlingen van zullen smullen!